آشنایی با اسطوره های موسیقی دنیا …..الویس پریسلی

اخبار و مطالب داغ ستارگان هالیوود

دیزنی و هالیوود

آشنایی با اسطوره های موسیقی دنیا …..الویس پریسلی

آشنایی با اسطوره های موسیقی دنیا …..الویس پریسلی

رکورد دار اجرای بزرگترین کنسرت تاریخ با یک میلیارد بیننده  و 3 مین خواننده برتر تاریخ

الویس آرون پریسلی ایرلندی الاصل 8 ژانویه سال 1935 در شهر توپلو(می سی سی پی) بدنیا آمد. او یك برادر دوقلو نیز داشت كه 35 دقیقه از او بزرگتر بود و در هنگام تولد فوت كرد. پس از جابجایی خانواده در سن سیزده سالگی دوران نوجوانی را در ممفیس تنسی گذراند.

 

او دارای موهای بوری بود كه در سن 22 سالگی پس از ورود به ارتش و كوتاه كردن مو به تیرگی گرایید! در سن 5 سالگی به دلیل استعداد در خوانندگی جایزه گرفت و در یازده سالگی نواختن گیتار را آموخت. پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان به شغلهای كنترلچی سینما و رانندگی كامیون پرداخت.

 

در مجموع 107 آهنگ الویس در جداول سالهای مختلف قرار گرفت كه 18 تای آنها مقام اول را كسب كرد. او 3 بار به خاطر رعایت تم های مذهبی جایزه Grammy گرفت و در سال 1971 مفتخر به دریافت Lifetime Grammy Award گردید. او حتی به دلیل هنر بی وصفش بارها مورد تحسین هنرمندان هم دوره خویش از جمله Beatles قرار گرفت.

 

الویس در سالهای حیاتش و البته پس از آن دارای طرفداران زیادی بوده كه جذابیت خدادادی او در كنار استعداد بینظیرش را نباید نادیده گرفت!! ازدواج او با پریسیلا آن واگنر در اول ماه مه سال 1967 بعد از 8 سال آشنایی صورت گرفت كه ثمره این ازدواج یك فرزند نیز هست. پریسیلا هنگام ازدواج 22 ساله بود! الویس علاوه بر هنرمند، ورزشكار هم بود. او كمربند مشكی كاراته خود را در سال 1960 دریافت كرد.

پریسلی که در هر مکانی مورد هجوم هوادرانش قرار می‌گرفت، رفته رفته گوشه نشین شد. او که به مشکل اضافه وزن در سالهای پایانی عمر خود برخورده بود، از داروهای تجویزشده گوناگونی برای مقابله با آن استفاده می‌کرد

او نیز مانند برخی هنرمندان دیگر پس از معروفیت اسیر خوش گذرانی های موقتی شد و در تاریخ 16 اوت 1977 ساعت 5/2 بعد از ظهر در گریسلند به دلیل زیاده روی در مصرف مواد مخدر دچار ایست قلبی شد و یكساعت بعد در بیمارستانی در ممفیس طرفداران خود را تنها گذاشت. لازم به تذکر است که در مراسم تشیع جنازه او بیش از 75 هزار نفر شرکت کردند.

 

Pics9.com

 

  • رکورد اجرای بزرگ‌ترین کنسرت جهان به “الویس” تعلق دارد. کنسرت سال ۱۹۷۳ هاوایی با نام aloha from hawaii که به طور زنده و مستقیم از تلویزیون اکثر کشورهای جهان پخش گردید با مخاطب بیش از یک میلیارد نفر در سرتاسر جهان به عنوان بزرگ‌ترین کنسرت جهان در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است.

 

Pics9.com

Pics9.com

Pics9.com

Pics9.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در پنج شنبه 18 فروردين 1390برچسب:,ساعت 19:8 توسط رامتین |